AIDC BLOG: Anwar perlu buktikan bukan homoseksual

Saturday, January 17, 2009

Anwar perlu buktikan bukan homoseksual



Anwar perlu buktikan bukan homoseksual


Oleh Yahaya Ismail

Anwar memang menafikan perbuatannya itu. Dia menganggap itu fitnah besar dari Mahathir dan mereka yang mengelilingi perdana menteri juga takut terhadap kewibawaannya. Ini cakap besar dari Anwar yang hilang semua jawatan kerajaan dan parti akibat moralnya yang rendah. Peleknya hingga sekarang dan parti akibat moralnya yang rendah. Peleknya hingga sekarang Anwar tidak menyaman malu mereka yang menuduhkan melakukan homoseksual.

Sejak setahun yang lalu warkah Ummi Hafilda dan Azizan Abu Bakar kepada perdana menteri telah mendedahkan perilakunya yang buruk ini. Namun, Anwar bin Ibrahim berasal dari Ceruk Tok Kun, tidak terlintas hendak menyaman kedua-dua insan yang prihatin terhadap maruah diri, keluarga, bangsa, agama dan tanahair. Para penyokongnya patut memikirkan hal ini juga agar tidak dianggap sebagai penyokong-penyokong buta.

Di sini disenaraikan sembilan pertuduhan terhadap Anwar seperti mana yang dikemukakan di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur pada 30hb September 1998.

RASUAH

(1) “Bahawa kamu pada 24.5.1995 lebih kurang jam 5.30 petang, di Pejabat Menteri Kewangan Jalan Duta, Kuala Lumpur di dalam Wilayah Persekutuan, semasa menjadi anggota pentadbiran, iaitu, menjawat jawatan Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan telah melakukan perbuatan rasuah berkaitan dengan siasatan Badan Pencegah Rasuah berkaitan dengan siasatan Badan Pencegah Rasuah ke atas Setiausaha Sulit kamu, Encik Mohd Azmin bin Ali, yang disyaki menerima rasuah sehingga dia telah mengumpulkna harta yang tidak munasabah berbanding dengan pendapatannya, iaitu kamu telah :

(a) Campurtangan dalam siasatan tersebut, dan

(b) Mempengaruhi Datuk Shafee bin Yahya Ketua Pengarah Badan Pencegah Rasuah untuk menutup siasatan kes tersebut bertentangan dengan prosedur siasatan Badan Pencegah Rasuah tanpa merujuk kepada Pendakwa Raya, dan dengan perbuatan kamu itu, Encik Mohd Azmin Ali telah dilindungi daripada tindakan atau prosiding yang bersifat jenayah dan oleh yang demikian kamu telah melakukan satu kesalahan yang boleh dihukum di bawah Seksyen 2 (1) Ordinan No. 22 (Kuasa-Kuasa Perlu) Darurat, 1970”.

(2) Bahawa kamu dari 12 haribulan Ogos 1997 hingga 18 haribulan Ogos 1997, di Kediaman Rasmi Timbalan Perdana Menteri, No. 47, Jalan Damansara, di dalam Wilayah Persekutuan, Kuala Lumpur, semasa menjadi seorang anggota pentadbiran, iaitu menjawat jawatan Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan telah melakukan perbuatan rasuah di mana kamu telah :

Mengarahkan Datuk Mohd Said bin Awang, Pengarah Cawangan Khas dan Amir bin Junus, Timbalan Pengarah Cawangan Khas dan Amir bin Junus, Timbalan Pengarah Cawangan Khas 11, Polis Diraja Malaysia

(3) “Bahawa kamu, pada 27 haribulan Ogos 1997, di kediaman Rasmi Timbalan Perdana Menteri No. 47, Jalan Damansara, di dalam Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, semasa menjadi anggota pentadbiran, iaitu, menjawat jawatan Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan telah melakukan perbuatan rasuah di mana kamu telah :

Mengarahkan Datuk Mohd Said bin Awang, Pengarah Cawangan Khas dan Amir bin Junus, Timbalan Pengarah Cawangan Khas 11, Polis Diraja Malaysia menggesa Azizan Abu Bakar supaya memberi kenyataan umum bertulis bagi menafikan salah laku seks dan liwat yang dilakukan oleh kamu dengan tujuan melindungi diri kamu daripada sebarang tindakan atau prosiding yang bersifat jenayah dan akibatnya Azizan Abu Bakar telah memberikan kenyataan bertulis seperti mana yang diarahkan, dan oleh yang demikian kamu telah melakukan satu kesalahan yang boleh dihukum di bawah Seksyen 2 (1) Ordinan No. 22 (Kuasa-Kuasa Perlu), Darurat, 1970”

(4) “Bahawa kamu pada 12 haribulan Ogos 1997 hingga 18 haribulan Ogos 1997, di Kediaman rasmi Timbalan Perdana Menteri, No. 47, Jalan Damansara di dalam Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, semasa menjadi seorang anggota pentadbiran, iaitu, menjawat jawatan Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan, telah melakukan perbuatan rasuah di mana kamu telah :

Mengarahkan Datuk Mohd Said bin Awang, Pengarah Cwangan Khas dan Amir bin Junus, Timbalan Pengarah Cawangan Khas 11, Polis Diraja Malaysia memperoleh pengakuan bertulis daripada Ummi Hafilda bt Ali bagi menafikan salah laku seks dan liwat yang dilakukan oleh kamu dengan tujuan melindungi diri kamu daripada sebarang tindakan dan prosiding bersifat jenayah dan akibatnya Ummi Hafilda bt Ali telah memberi pengakuan bertulis bertarikh 18 Ogos 1997 kepada Perdana Menteri seperti mana yang diarahkan, dan oleh yang demikian kamu telah melakukan satu kesalahan yang boleh dihukum di bawah Seksyen 2 (1), Ordinan No. 22 (Kuasa-Kuasa Perlu) Darurat, 1970”.

(5) “Bahawa kamu pada 27 haribulan Ogos 1997, di Kediaman Rasmi Timbalan Perdana Menteri, No. 47, Jalan Damansara, di dalam Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, semasa menjadi seorang anggota pentadbiran, iaitu, menjawat jawatan Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan telah melakukan perbuatan rasuah di mana kamu telah :

Mengarahkan Datuk Mohd Said bin Awang, Pengarah Cawangan Khas dan Amir bin Junus, Timbalan Pengarah Cawangan Khas 11, Polis Diraja Malaysia menggesa Ummi Hafilda bt Ali supaya memberi kenyataan umum bagi menafikan salah laku seks dan liwat yang dilakukan oleh kamu dengan tujuan melindungi diri kamu daripada sebarang tindakan atau prosiding bersifat jenayah dan akibatnya Ummi Hafilda bt Ali telah memberikan kenyataan umum bertulis betarikh 29 haribualn Ogos 1997 seperti mana yang diarahkan, dan oleh yang demikian kamu telah melakukan satu kesalahan yang boleh dihukum di bawah Seksyen 2 (1), Ordinan No. 22 (Kuasa-Kuasa Perlu) Darurat, 1997”.

SEKS

(1) “Bahawa kamu, pada satu malam dalam bulan April 1994 di No. 8, Jalan Setia Murni 1, Bukit Damansara, dalam Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur telah dengan sengaja melakukan persetubuhan yang bertentangan dengan aturan tabii dengan Hairany bin Mohd Naffis dengan....(huraian perkataan) dan oleh yang demikian kamu telah melakukan kesalahan yang boleh dihukum di bawah Seksyen 377B Kanun Kesiksaan.”

(2) “Bahawa kamu, pada suatu malam dalam bulan Mei 1994 lebih kurang jam 7.45 di unit No. 10-7-2 Tivoli Villa, Jalan Medang Tanduk, Bangsar dalam Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur telah dengan sengaja melakukan persetubuhan yang bertentangan dengan aturan tabii dengan Azizan bin Abu Bakar dengan .......(huraian perlakuan) dan oleh yang demikian kamu telah melakukan satu kesalahan yang boleh dihukum di bawah Seksyen 377B Kanun Kesiksaan”.

(3) “Bahawa kamu, pada suatu malam dalam bulan April 1998, di Kediaman Rasmi Timbalan Perdana Menteri No. 47, Jalan Damansara, dalam Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur telah dengan sengaja melakukan persetubuhan yang bertentangan dengan aturan tabii dengan Sukma Darmawan Sasmitaat Madja dengan .......(huraian perlakuan) dan oleh yang demikian kamu telah melakukan satu kesalahan yang boleh dihukum di bawah Seksyen 377B Kanun Kesiksaan”.

(4) “Bahawa kamu, pada suatu malam dalam bulan Mac 1993 di No. 8, Jalan Setia Murni 1, Bukit Damansara, dalam Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur telah dengan sengaja melakukan persetubuhan yang bertentangan dengan aturan tabii dengan Munawar Ahmad Aness dengan......(huraian perlakuan) dan oleh yang demikian kamu telah melakukan satu kesalahan yang boleh dihukum di bawah Seksyen 377B Kanun Keseksaan”. Satu lagi kes berhubungan dengan seks di luar tabii telah dikemukakan di Mahkamah Seksyen, Petaling Jaya pada 30hb September lalu. Pertuduhan itu adalah seperti berikut:-

(5) “Bahawa kamu, pada suatu hari 3 Disember 1992 antara 4.50 dan 5.50 petang di Hotel Hilton, Petaling Jaya, di bilik No. 758 telah dengan sengaja melakukan persetubuhan yang bertentangan dengan aturan tabii dengan Mior Abdul Razak bin Yahya dan oleh yang demikian kamu telah melakukan satu kesalahan yang boleh dihukum di bawah Seksyen 377B Kanun Kesiksaan”. (Kes ini dihadapkan di Mahkamah Seksyen, Petaling Jaya 30 September 1998.


Ibrahim Ali, seorang sahabat karib Anwar di zaman perjuangan pelajar dulu, pernah menggesa Anwar bersumpah dengan Al-Quran sekiranya dia tidak melakukan hubungan seks yang memalukannya. Biarlah Allah yang menentukan nasibnya dan bersumpahlah dengan kitab Allah untuk menyatakan kebenarannya. Bila ditanya wartawan kepada Anwar mengenai permintaan Ibrahim Ali itu, Anwar sengaja tidak mahu menjawab soalan tersebut.

Bagaimanapun orang ramai berasa senang kerana Dr Harun Din, pendakwah bebas yang terkenal, kini menafikan bahawa dia terlibat dalam reformasi Anwar dan menerima hakikat bahawa mahkamah akan memberikan keputusan yang adil kelak. Sebagai seorang ulama yang berhemah tinggi Dr Harun Din tidak mahu namanya tercemar kerana mempertahankan Anwar sebelum mengetahui keputusan mahkamah mengambil sikap seperti ulama Dr Harun Din yang mahukan Anwar diadili oleh mahkamah untuk mendapat keadilan.

Sekiranya ingin dibuat upacara bersumpah lebih baik diadakan di Masjid Negara. Dr. Harun Din boleh menguruskannya kerana beliau dihormati ramai. Jemputlah para mufti, alim ulama dari dalam dan luar negara, para pemimpin negara dan rakyat jelata menjadi saksi upacara tersebut. Minta Anwar bersumpah dan juga Ummi Hafilda yang menulis warkah untuk PM dan juga Azizan bin Abu Bakar mangsa homoseksual Anwar.

Oh, ya jangan lupa minta juga Shamsidar, isteri Azmin, mengangkat sumpah dan juga Azmin sekali untuk menjelaskan kepada umum bahawa mereka suami isteri tidak terlibat secara langsung atau tidak langsung dalam skandal seks Anwar. Sebagai pejuang Islam yang yakin dengan kekuasaan Allah Ta’ala maka wajarlah Anwar bin Ibrahim bersumpah di khalayak ramai untuk memulihkan semula kreadibilitinya sebagai pemimpin Islam yang masih jauh untuk sampai ke peringkat para wali dan anbia.

Kita bukan mencari kesalahan siapa-siapa. Kita, rakyat jelata, cuma mahu kebenaran dipertahankan, kejujuran dan keadilan diperlihatkan dan restu Allah dipohonkan. Inilah hasrat rakyat kepada Anwar agar dia sebagai pemimpin yang berjiwa Islam tidak membohongi rakyat dan juga Allah Ta’ala.

AIDC memetik buku tulisan Yahaya Ismail bertajuk "Anwar & Nalla – Seks + Judi & Konspirasil", Penerbitan Usaha Teguh Sdn Bhd, Petaling Jaya, 1998.

0 comments: