AIDC BLOG: Yahudi Di Belakang Anwar

Friday, November 21, 2008

Yahudi Di Belakang Anwar



Yahudi Di Belakang Anwar


Oleh Yahaya Ismail

Mereka yang arif dalam mainan politik sedar ada sesuatu yang tidak menyenangkan dari keangkuhan dan keberanian Anwar yang luar biasa itu. Ada yang menganggap sebahagian besar orang Melayu, terutama sekali di kalangan generasi muda, menjadi penyokong kuatnya. Mereka inilah yang menjerit reformasi tanpa menilai apakah reformasi yang diluah oleh Anwar itu membawa kebahagiaan atau kesengsaraan kepada rakyat. Orang muda menganggap Anwar sebagai simbol pemimpin muda yang bersikap terbuka, yang menghirup kebebasan dan kemerdekaan yang bebas lepas. Ini yang mereka rindui seolah-olah tanah air kita yang tercinta ini dengan kepimpinan yang ada tidak lagi mewakili semangat dan aspirasi golongan muda.

Mereka menganggap Mahathir mencerminkan generasi tua yang ketinggalan zaman tanpa menyedari bahawa sebahagian besar dari reformasi sosial, ekonomi, politik, pendidikan dan sebagainya adalah cetusan dan dasar radikal dari kepimpinan Mahathir. Mereka tidak menghayati sejarah dan seperti Si Tenggang yang mungkar dan angkuh mereka mencemuh pemimpin yang memulihkan kembali maruah dan penghormatan bangsa Malaysia.

Anwar seperti Si Tenggang yang cepat lupa asal usulnya, budi dan jasa orang yang memberi dia kedudukan, kuasa dan penghormatan yang tidak pernah ia mimpikan sebelum disintuklimau oleh Mahathir dan dijemput dalam kabinet. Seperti Si Tenggang dia merasakan dirinya besar, berkuasa dan terkenal kerana orang ramai dan para pemimpin luar mengagumi retorika kosongnya yang disemai dengan kata-kata mantra, ayat-ayat Al-Quran dan hadis Nabi untuk melipatgandakan keyakinan rakyat Melayu dan Islam kepadanya.

Seperti Si Tenggang dia sanggup memaki hamun “ayahnya” dan memandang remeh terhadap jasa dan pengorbanan yang dilakukan oleh “sang ayah” terhadapnya. Derhaka tidak ada dalam kamus politiknya. Yang ada hanya memburu kuasa dan dengan secepat kilat memimpin kerajaan. Tapi Allah tidak merestuinya dan dengan kuasa Allah juga ia hilang semua jawatan kerajaan dan parti dan kini sebagai banduan pula.

Si Tenggang hanya melihat kehebatan dan kepentingan dirinya. Bukan orang lain. Tapi dia sanggup memperalatkan siapa saja yang boleh menolong mempercepatkan dia memperoleh kuasa politik dengan apa cara sekali pun. Seperti komunis yang mengamalkan konsep politik “Tujuan menghalalkan cara” Anwar sanggup bersahabat dengan tauke judi, menerima derma syarikat judi sambil memperagakan diri sebagai pemimpin intelektual yang berakhlak mulia, seorang yang warak dan dikagumi rakyat. Berbagai-bagai jenis topeng digunakan menurut masa, tempat dan masyarakat yang mahu mendengar retorika-retorika dan idea-idea maha besar yang bermain dalam otaknya tetapi tidak dilaksanakan kebanyakannya.

Siapakah sebenarnya di belakang mimpi reformasi Anwar? Yahudi di belakangnya. Jangan terkejut dengan pandangan ini. Bukankah Anwar sendiri mendewa-dewakan kepada penyokong-penyokongnya bahawa pemimpin-pemimpin besar dari Amerika Syarikat di belakangnya?

Antara mereka yang terkemuka ialah Madeline Albright (Setiausaha Negara), William Cohen (Setiausaha Pertahanan) dan James Rubin (Setiausaha Perbendaharaan). Memang hebat sokongan asing terhadapnya.

Malah beberapa orang senator Amerika juga di belakangnya, Anwar, seperti kata Chris Patten, bekas gavernor Hong Kong, "Anwar is the darling of the West".

Siapa yang pernah membaca buku "Protocol of the Zion" tahu betapa hebatnya pengaruh dan kuasa Yahudi ke atas masyarakat Barat dan bagaimanakah jalinan network Yahudi untuk menguasai dunia. Walau pun jumlah Yahudi kecil di Amerika tetapi mereka sudah menguasai politik, ekonomi dan media di negara tersebut. Tidak ada Presiden Amerika yang akan kekal memimpin negara tersebut sekiranya tidak berpihak kepada cita-cita dan matlamat Yahudi. Israel menggila dan terus mengancam dunia Arab sejak tahun 1948 hingga sekarang oleh sebab Amerika di belakangnya dan di belakang Washington berkuasa Yahudi.

Salah seorang pemimpin Islam yang lantang memperjuangkan hak hidup rakyat Palestin dan sahabat karib Yasser Arafat ialah Mahathir. Mahathir juga pemimpin Dunia Ketiga yang terserlah dan berpengaruh, dan dia dengan lantang mengkritik berbagai dasar Amerika yang cuba menguasai dan menekan negara-negara kecil di dunia dan menjadikan mereka sebagai boneka Amerika. Amerika membenci Mahathir.

Yahudi tidak senang dengan kepimpinan Mahathir yang pro Palestin dan Islam serta menjadi juara negara-negara Selatan-Selatan. Mahathir tidak hanya dianggap sebagai pemimpin Dunia Ketiga yang berpengaruh tetapi seorang tokoh politik yang berjaya membawa reformasi dan tranformasi masyarakat dan ekonomi yang dinamik di Asia Tenggara. Lebih dari itu Mahathir juga dianggap sebagai sdeorang pemimpin Islam yang berjaya memberi pemikiran baru dalam kerjasama ekonomi dan politik dunia, sesuatu yang tidak pernah dicapai oleh mana-mana pemimpin Islam sebelumnya. Ini yang tidak disenangi Amerika dan Yahudi.

Mereka tidak mahu kemunculan seorang pemimpin Islam yang berpengaruh di pentas politik antarabangsa yang anti Amerika, anti Yahudi dan anti Barat. Juga mereka tidak mahu kewujudan sebuah negara asing (bukan kulit putih) yang kuat ekonominya dan stabil politiknya tanpa bantuan Barat. Kejayaan Mahathir dan Malaysia menjadi duri dalam daging bagi Amerika dan Yahudi. Oleh itu Malaysia dan Mahathir mesti dihancurkan.

Demikianlah Amerika yang dibayangi Yahudi melihat Anwar sebagai alternatif untuk diberi dukungan dan sokongan apa saja untuk mengambil alih kepimpinan Mahathir tersebut. Amerika sudah berjaya menjadikan Thailand, Filifina dan Indonesia sebagai bonekanya kerana negara-negara tersebut tidak mempunyai pemimpin yang berjiwa besar yang boleh membangunkan ekonomi negara mereka dengan baik.

Mereka terpaksa mengemis kepada Amerika dan kini menjadi hamba kepada IMF. Hanya Mahathir dan Malaysia yang masih degil dan tidak mahu tunduk kepada tekanan Amerika dan IMF. Lain dengan Anwar. Dia sanggup menjadi budak suruhan Amerika dan tanpa malu dan segan mengemis nasihat dan tunjuk ajar dari IMF untuk menangani kegawatan ekonomi Malaysia walaupun negara kita tidak meminta pinjaman dari IMF.

Lalu IMF dan Bank Dunia menggula-gulakan Anwar melalui perlantikannya sebagai Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Bank Dunia / IMF untuk mengeluskan ego pemimpin dari Ceruk Tok Kun yang tidak mempunyai ijazah di bidang ekonomi seolah-olah dia mempunyai pengalaman yang super hebat di bidang kewangan dan ekonomi dunia!

Lucu bin malu setelah dia dipecat dari kabinet maka hilanglah glamornya sebagai Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Bank Dunia / IMF itu yang disangkutkan kepadanya atas kedudukannya sebagai Menteri Kewangan!

Walau pun Anwar kini menjadi banduan namun sokongan Amerika dan Yahudi terhadapnya tidak luntur. Melalui media Barat yang juga dikuasai Yahudi Anwar diberi layanan yang paling istimewa melalui manipulasi dan laporan yang berat sebelah terhadap Malaysia.

Yahudi sudah bertapak di Singapura dan sekiranya Amerika berjaya menghancurkan Mahathir dan ekonomi Malaysia maka pengaruh Amerika dan Yahudi akan berjaya menguasai politik dan ekonomi negara kita secara tidak langsung seperti mana yang berlaku di setengah negara Arab yang menjadi boneka Amerika dalam Perang Teluk itu.

Yahudi dan Amerika tahu kelemahan moral Anwar dan mereka kan berjuang habis-habisan memberi sokongan kepadanya demi masa depan Amerika dan Yahudi di dunia sebelah sini Amerika dan Yahudi memang terkenal menyokong berbagai-bagai diktator, pemimpin-pemimpin yang korup, gila betina dan juga homoseksual di berbagai-bagai negara di dunia.

Walau pun pemimpin-pemimpin tersebut dibenci rakyat, kejam dan rakus namun mereka tetap dipertahankan Amerika kerana mereka sanggup menjadi boneka Washington dengan bayangan Yahudi di belakangnya.

Barangkali kebanyakan mereka yang mimpikan reformasi tidak dapat menjelma mainan Yahudi di belakang Amerika dan bagaimana Yahudi membantu dan mengelus Anwar dari belakang. Anwar dikhayalkan oleh elusan Yahudi itu kerana ia terlalu ghairah hendak menjadi Perdana Menteri dengan segera. Dia sanggup menjadi boneka Amerika dan Yahudi demi kepentingan politiknya.

Bukankah dia bersikap liberal dalam segala bidang termasuk soal seks dan homoseksual? Apakah penyokong-penyokong Anwar sanggup menerima seorang pemimpin yang menjadi boneka Amerika dan Yahudi? Apakah mereka mahu Yahudi menguasai politik dan ekonomi negara kita secara langsung atau pun tidak lansung sekiranya Anwar menjadi Perdana Menteri?

Ini tanah air kita yang tercinta, udara segar yang kita hirup adalah hasil dari pengorbanan, tenaga dan air mata dari bapak-bapak pejuang kemerdekaan di masa lalu.
Apakah kita sanggup menggadaikan maruah bangsa maruah diri, maruah agama dan masa depan generasi kita untuk menjadi boneka Amerika dan Yahudi?

Ingat-ingatlah pesanan datuk nenek kita jangan hanya menang sorak kampung halaman dan negara tergadai. Oleh sebab marahkan pejat kelambu dibakar. Kalau kita sayangkan negara dan cintakan agama dan ada maruah tentulah kita tidak sanggup menjadi hamba Amerika dan Yahudi yang hanya mahu mempurak-purandakan negara kita.

Wahai para patriot sekalian, di manakah letaknya semangat keperwiraanmu sebagai anak watan dan pejuang bangsa dan agama yang berjuang atas landasan yang benar, menentang kekufuran dan kemunafikan, mencari keredaan Allah kalau kalian membiarkan diri dan jiwa diperkosai hantu dan syaitan Amerika dan Yahudi? Apakah kalian sebagai patriot bangsa tidak dapat mentafsir sokongan Yahudi dan Amerika terhadap Anwar? Apakah kalian sanggup menjadi hamba kepada orang asing dan tanah air kita yang tercinta sebagai bonekanya? Biarlah kita sendiri yang menentukan nasib negara dan bangsa kita dan bukan orang asing. Bukan Amerika atau Yahudi.

Seluruh rakyat menjadi lebih terkejut lagi bila George Soros, penyangak mata wang yang memporak-perandakan nilai mata wang serta kejatuhan merudum beberapa bursa saham negara-negara Asia Timur seperti Malaysia, Thailnad, Korea Selatan, Hong Kong, Taiwan dan Indonesia, kini secara biadab menggesa supaya Mahathir digulingkan dan digantikan dengan Anwar!

George Soros juga menyokong Amerika yang mahukan Anwar menggantikan Mahathir walaupun kita mengadakan pilihan raya yang bebas setiap lima tahun sekali. Tidaklah hairan sekiranya Anwar terlalu over confident menentang kerajaan Malaysia yang sah oleh sebab Amerika dan Yahudi menjadi penyokong kuatnya di luar negara.

Hubaya-hubaya bila terdapat pemimpin yang sanggup memperhambakan diri dan jiwa kepada orang asing dan sanggup pula memperjudikan nasib generasi akan datang hanya kerana mementingkan diri sendiri menurut runtunan nafsu peribadi yang mengaibkan.


AIDC memetik buku tulisan Yahaya Ismail bertajuk "62 Dalil Mengapa Reformasi Anwar Gagal", Penerbitan Usaha Teguh Sdn Bhd, Petaling Jaya, 1999.

Artikel Yahaya Ismail yang lain :

1. Anwar Tak Berani Bersumpah Dengan Al-Quran

2. Anwar juga penganut nepotisme

2 comments:

Mujahid_Yusuf said...

Saya sangat bersetuju dengan apa yang diperkatakan di atas.Namun,saya sangat sedih kenapa masih ada sesetengah golongan yang masih menyokong SI PENDERHAKA itu.Setakat ini sudah banyak video-video mengenai pembohongan dan dan mainan ilusi yang menggila babi Anwar dipaparkan dan di muat naikkan dalam laman web-laman web hiburan seperti YouTube dan Metacafe.Memang betul seperti apa yang pernah diucapkan oleh Tun Mahathir,"Anwar sentiasa disukai ramai,pergi kepada orang Melayu,orang Melayu menyukainya,pergi kepada orang Yahudi,orang Yahudi pun suka akan Anwar".Sehingga kini berpuluh-puluh propaganda bersifat israelisme dan yahudisme dibentangkan kepada rakyat Malaysia.Salah satu daripada propaganda-propaganda tersebut adalah Hindraf.PENGGILA SEKS sepertinya juga tidak pernah mengira mengenai agama,bangsa dan negara dia sendiri semata-mata kerana gila jawatan.Pergi kepada Cina,kata lain,pergi kepada India kata lain.Yang tertipu ialah orang Melayu.Sebab itulah orang Melayu disuruh belajar takut nanti jadi tidak terajar seperti Dato, Seri Anwar Ibrahim.Sangat malang Malaysia yang suatu masa dahulu dikagumi oleh oleh seluruh dunia,berdiri teguh di mata antarabangsa akhirnya dihancurkan oleh anak bangsanya,orang Melayunya sendiri.Keriangan Anwar semakin menjadi-jadi selepas menang Pilihanraya ke-12 sedangkan dia perlu sedar,dia menang besar kerana Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi mejadi Perdana Menteri.Kalau dulu sampai tua pun jangan harap pembangkang boleh menguasai begitu banyak kerusi Parlimen seperti sekarang."Itulah MAhathir dah kurung dah Anwar tu,tapi 'orang Pulau Pinang' tu pandai-pandai pi lepas YAHUDI-MELAYU tu,la ni lepas anjing makan tuan balik dah la".Negara kita pasti akan hancur kalau Pak Lah dan YAHUDI-MELAYU masih terus berkuasa.

Sekolah Bahagia said...

Ada kumpulan yang lebih dasyat dari Anwar ini.. mereka yang membaza masuk APCO dan terbaru ini adalah Goldman Sach yang telah berpengkalan di Malaysia. Siapa yang ada kuasa membenarkan mereka semua masuk ke Malaysia. Kita boleh menekanya.. ;-). Selamat berjuang.