AIDC BLOG: Kisah Sebenar Skandal Gambar Bogel Elizabeth Wong

Monday, February 23, 2009

Kisah Sebenar Skandal Gambar Bogel Elizabeth Wong



Oleh: Killer, 18 Februari 2009

Baik rakan-rakan. Ini adalah kisah di dalam skandal Elizabeth Wong.

Nama teman lelakinya adalah Hilmi Malek, seorang lelaki Melayu Muslim yang telah berkahwin. Dia merupakan Pembantu Peribadi kepada Ahli Parlimen Petaling Jaya Selatan ,Hee Loy Sian dan ahli penting Parti Keadilan Rakyat (PKR) bahagian Pandan. Dia dikatakan datang daripada sebuah keluarga yang kaya.

Elizabeth mempunyai ramai teman lelaki secara berturutan. Pernah sekali ditangkap ketika mengadakan hubungan seks dengan Tian Chua oleh teman wanitanya (Tian Chua) telah meninggalkannya (Tian Chua) selepas itu.

Mable Au, bekas tunang Tian Chua



Terdapat banyak cerita mengenai hubungan seksual Elizabeth dan Tian Chua dan mereka ditangkap sekali lagi oleh orang-orang PKR di sebuah hotel di Taipei ketika lawatan “memburu katak” ke Taiwan apabila delegasi Pakatan Rakyat (PR) mengejar ahli Parlimen BN yang berada dalam “misi pertanian”.


Elizabeth Wong dan Tian Chua dalam misi memburu calon-calon BN ke Taiwan


Elizabeth semakin rapat dengan Hilmi dan mereka menjadi semakin intim ketika menyertai Pilihan raya Ke- 12, (Mac tahun lalu). Walau bagaimanapun hubungan mereka menjadi tegang dengan aktiviti-aktiviti “kurikulum luar ” Elizabeth. Mereka dikatakan telah berpisah selepas perkahwinan Hilmi tetapi ianya masih berterusan.

Perkara tersebut sampai ke kemuncaknya kira-kira dua bulan yang lepas apabila Hilmi menemui gambar bogel Elizabeth dengan teman lelaki Mat Salleh. Hilmi menjadi marah dan mereka memutuskan hubungan. Walau bagaimanapun, gambar-gambar (bogel Eli) telah sampai ke pengetahuan aktivis PKR memandangkan bekas kekasih tersebut terlibat dalam pergaduhan besar.

Hilmi Malek, kekasih gelap Elizabeth Wong



Jadi, tindakan puak-puak yang bermusuhan dalam PKR mengintai kerusi Exco (yang dipegang oleh Eli) dan kepentingan perniagaan telah menimbulkan kemarahan Elizabeth, kerana tentangannya yang tegas terhadap isu alam sekitar dan pembangunan lereng bukit merupakan saat terbaik untuk membunuh karier politiknya.

Oleh itu, gambar-gambar dan klip video yang diperoleh oleh mereka yang tidak berprinsip dan telah digunakan untuk menjatuhkan maruahnya. Inilah sebab kenapa mereka ini menemui Malay Mail dan tidak membuat ugutan kepada Elizabeth.

Ia sesuatu yang amat menipu apabila Eli menyatakan gambar tersebut diambil tanpa pengetahuannya ataupun kerja BN. Lebih baik dia mengaku ataupun perkara ini akan menjadi semakin buruk.


AIDC menterjemah seorang pengomen bernama killer dalam laman Malaysian Insider bertarikh 18 Februari 2009 di bawah tajuk "Police to question Wong's ex-boyfriend". Tetapi komen itu telah dipadamkan dalam artikel sama pada 21 Februari. Namun komen itu masih boleh diperolehi dalam carian google. Klik di sini . Komen yang sama juga ditulis dalam youtube channel anwaribrahimdotcom di bawah tajuk video "Kes Elizabeth : Tian Chua berang ?". Klik di sini

0 comments: