AIDC BLOG: Anwar arah Raja Petra serang Presiden PAS?

Wednesday, September 3, 2008

Anwar arah Raja Petra serang Presiden PAS?


Satu iklan penghinaan yang diletakkan di Malaysia-today. Kenapa Raja Petra mula serang Presiden PAS ? Adalah beliau diarah memulakan serangan-serangan ke atas Presiden PAS itu ? Siapa arahkannya ?

Anwar arah Raja Petra serang Presiden PAS ?

1. Membaca tulisan Faisal Tehrani membayangkan Presiden PAS benar-benar disepit dan disabotaj oleh para 'penghasut'. Mungkinkah ini berkaitan sikap tegas Presiden PAS sebut 'ahli PAS bukan bodoh',PAS bebas berbincang dengan mana-mana parti tanpa perlu dikontrol parti lain dan dengan tegas, Presiden PAS sebut Pakatan Rakyat bukan berketuakan Anwar ?

2. Membaca tulisan keras Setiausaha Akhbar Presiden PAS, Roslan Shahir (Roslan SMS) lebih nampak hujung pangkalnya bahawa Raja Petra mewakili Malaysia-today sedang menyerang peribadi Presiden PAS.

3. Keras betul serangan-serangan Raja Petra melabel Presiden PAS dengan bahasa kesat dan tulisan lucah. Adakah ini mentaliti sebenar pendokong IFC (Raja Petra) hentam kromo dan mencabar agama apabila kehendaknya tidak tercapai.

4. Apa sudah jadi dengan Raja Petra ? Kenapa beliau benar-benar marah kepada Presiden PAS ? Apa yang telah Presiden PAS telah sentuh peribadinya? Atau Raja Petra mahu bikin 'hero' lagi, semua orang salah, Najib salah, Haji Hadi salah, Pak Lah salah... Yang tak pernah salah adalah dua makhluk iaitu dirinya sendiri dan Anwar.Ini tak masuk akal, kerana sudah diresapi sikap ego dan taajub kepada diri sendiri.

5. Kalau begitu maksudnya Raja Petra tidak memahami erti "demokrasi" yang diperjuangkan ketuanya (Anwar). Mana ertinya demokrasi, semua orang mesti patuh hanya kepada pendapat mereka berdua. Orang lain semua salah, mereka berdua sahaja betul, demokrasi ke tu ?

6. Raja Petra bukanlah muslim baik. Pernah diceritakan daripada kawan-kawan lamanya, beliau 'kaki minum'.Malah peribadinya banyak menimbulkan keraguan.

7. Persoalannya siapa di belakang Raja Petra dan Malaysia-today ? Kenapa tidak pernah marah kepada Anwar ?. Adalah beliau dan Anwar satu aliran ?

Satu lagi 'kempen melampau', Raja Petra yang disiarkan di Malaysia-today, seperti yang ditulis oleh Roslan SMS.


8. Perlu dicatat, laman Malaysia-today ditubuhkan menjelang pembebasan Anwar pada 2004. Sebelum ini, Raja Petra menjadi 'tulang belakang siber' kepada Anwar dalam laman hard core bela Anwar, FREE ANWAR CAMPAIGN (FAC) dari 2001-2004.

9. Malah penaja Raja Petra dan Malaysia-today adalah penaja yang sama membiaya Anwar di Malaysia iaitu sebuah Yayasan Jerman yang berpengkalan di Bangkok, iaitu Friedrich Naumann Foundation (FNF).

10. Baca pula blog Zulkifli Noordin, seolah-olah, peguam peribadi Anwar itu, tidak mahu melepaskan kerusi Parlimen P18 - Kulim Bandar Baharu (Kedah), kepada Anwar walaupun didapati beliau tidak sah.Mungkinkah peguam Anwar tidak sampai hati meluahkan sendiri, lalu berdasarkan komen pihak lain (komen blogger Fudzail? ).

11. Baca lanjut lagi, lontaran pemikiran Mohd Sayuti Omar (MSO) dakwa seorang Ahli Parlimen PKR Berjumpa Najib baru-baru ini. Ini sudah terbalik kot, Anwar dakwa sudah ada dalam tangan 30 MP BN yang akan sokongnya, tetapi seorang MP PKR pula akan seberang parti ?

12. Jadi inikah yang dimaksudkan Faisal Tehrani, bahawa Presiden PAS dihasut dari dalam (?) dan dari pihak luar ?. Tetapi barangkali Raja Petra sudah tahu bahawa ketuanya juga tersepit, sebab itu beliau melompat seperti 'beruk kena cucuk punggung'?


Catatan ringkas

AIDC
26 Julai 2008

0 comments: