AIDC BLOG: Siapa Dr. Mohamed Osman - konspirasi Anwar?

Wednesday, September 3, 2008

Siapa Dr. Mohamed Osman - konspirasi Anwar?


Siapa Dr. Mohamed Osman - konspirasi Anwar ?


1. Siapa sebenarnya Dr Mohamad Osman, doktor Hospital Pusrawi ? Adakah beliau doktor pakar atau doktor petugas biasa ? Persoalan ini ditanya dahulu dalam pembuktian 'kertas laporan'(?) yang telah dijadikan asas bukti oleh Anwar dan PKR.

2. Apakah 'kertas laporan' Dr Mohamad Osman itu hanya berupa 'nota biasa' atau 'laporan shahih' yang boleh dijadikan pembuktian di mahkamah ?

3. Dr Muzi dalam tulisannya sebelum ini merumuskan, kertas perubatan yang dicatat oleh Dr Mohamad Osman itu jika dibawa ke mana-mana mahkamah seluruh dunia akan dipersoalkan KREDIBILITI, kerana beliau bukan seorang yang pakar di dalam BIDANGnya.

4. Kenapa nama Dr Mohamad Osman hanya wujud di laman MMC, tetapi tidak wujud dalam senarai doktor laman Hospital Pusrawi ?

5. Apakah ini bermaksud Dr Mohamad Osman bukan doktor tetap atau pakar di Pusrawi sehingga namanya tidak disenaraikan dalam laman hospital itu ?

6. Mengikut rekod MMC, Dr Mohamad Osman adalah nama Islam kepada THAN AUNG, berasal dari Myanmar. Apakah beliau mempunyai perkaitan dengan Tian Chua, Ketua Penerangan PKR yang sering mengadakan demonstrasi memperjuangkan 'pro-democracy Aung San Suu Kyi' di Kuala Lumpur ?

7. Siapa yang bocorkan 'laporan perubatan Saiful' itu kepada Raja Petra dan didedahkan kepada umum dalam Malaysia-today ? Bukankah itu 'rekod catatan peribadi' yang dianggap sulit dan menjadi satu kesalahan mendedahkan kepada umum ?

8. Kenapa perlu Dr Mohamad Osman dan keluarga 'lari bersembunyi', sekiranya beliau tidak melakukan apa-apa kesalahan ?

9. Kenapa pula Dr Mohamad Osman sanggup mempertaruhkan 'nyawanya', keluarganya, dan maruah institusi tempat beliau bekerja (Hospital Pusrawi) semata-mata membocorkan 'laporan pemeriksaan biasa'yang telah dilakukannya ?

10. Sekiranya beliau benar-benar yakin Anwar tidak 'meliwat', kenapa beliau tidak simpan bukti itu dan jadikan bahan bukti untuk mempertahankan Anwar di mahkamah ? Kenapa beliau perlu bocorkan sekarang, sedangkan beliau sendiri syorkan agar Saiful mengadakan pemeriksaan lanjut di HKL ?

11. Apakah beliau juga diugut untuk berkonspirasi dengan Anwar seperti kes bekas penyiasat persendirian Abdul Razak Baginda, P. Balasubramaniam yang telah tarik balik akuan bersumpahnya selepas sehari mengadakan sidang media bersama Anwar ?

12. Kenapakah Anwar begitu bersungguh-sungguh desak kerajaan gugurkan kes liwatnya, sedangkan pendakwaan belum dijalankan lagi ?

13. Kenapakah Anwar 'melahirkan rasa amat lega' dengan adanya 'laporan doktor Pusrawi', sedangkan semua doktor di Malaysia tahu, 'laporan' itu hanyalah 'nota biasa' yang tidak boleh dijadikan bukti di mahkamah ?

14. Kalau benar Anwar tidak bersalah, kenapakah beliau tidak tunjukkan hasil pemeriksaan lanjut HKL yang pastinya menjadi pembuktian utama di mahkamah ?

15. Apakah Anwar benar-benar terdesak untuk membersihkan 'namanya' hingga sanggup 'mencuri' maklumat dan 'mendedahkan' kepada umum, walaupun salah dari segi etika serta merosakkan nama baik sesuatu agensi, bahkan 'laporan itu' bukanlah laporan rasmi Hospital Pusrawi yang boleh dijadikan asas bukti ?

16. Adakah Anwar mahu berperang dengan semua pihak ? Berperang dengan badan polis,kehakiman, mahkamah syariah dan terbaru institusi perubatan semata-mata untuk mempertahankan dirinya ?

17. Kalau Anwar tidak bersalah, kenapa beliau tidak pilih jalan yang lebih mudah iaitu bersumpah dengan nama Allah bahawa beliau bukan peliwat ?

18. Siapa sebenarnya berkonspirasi dalam soal liwat Anwar 2008 ini ? Siapa yang ambil Saiful bekerja di pejabat Anwar ? Siapa yang sewakan kondominium mewah kepada Anwar ? Siapa yang bawa Saiful melawat ke luar negara ?

19. Apakah semua ini titik akhir konspirasi Anwar yang semakin terdedah kepada umum ?

Catatan ringkas

AIDC
30 Julai 08

0 comments: