AIDC BLOG: Anwar sanggup bersumpah?

Saturday, September 20, 2008

Anwar sanggup bersumpah?



Anwar kata; " Saya setiap kali dituduh sumpah (sambil tersenyum), soalnya sekarang saya bersedia, tetapi saya tidak mahu benda itu menjadi helah untuk membuat orang salah anggap.

Sebelum bersumpah, orang yang menuduh itu perlulah ada kredibiliti, motifnya diketahui.

Jadi kalau orang tanya saya bersedia atau tidak, saya bersedia, tetapi saya tidak mahu layan kes macam ini, pilihan saya ialah tidak mahu memberi apa-apa layanan"

Maksudnya :

A. Anwar sedia bersumpah
B. Anwar sedia bersumpah kes liwat tetapi tidak bersedia bersumpah kerana penuduh tiada kredibiliti
C. Anwar tidak bersedia bersumpah dan tidak mahu melayan kes ini

Apakah maksud Anwar sebenar dalam kes sumpah liwat ?




Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sokong gesaan Mufti Perlis supaya Anwar dan Saiful bersumpah untuk membuktikan kebenaranya. Maksudnya;

A. Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sudah was-was tuduhan Anwar peliwat

B. Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sudah bosan kerana 'ular mematuk dua kali di tempat sama', jadi hanya bersumpah sahaja dapat membuktikan kebenarannya.


AnwarIbrahimDotCom
7 Julai 2007

0 comments: